En fiiin dag :D

Idag har vädret varit fint! Så fint att jag var ute och aktiv innan halv 11! stort steg för mej detta lov :P Eller aktiv och aktiv.. Jag öppnade dörren för igor, gick ut och kolla om Tuffe ville in :P
Men klockan 11 var jag redo!
Då borstade jag hästen min och stack ut och red :) Blev en tur ner i skogen, gick jätte bra, fast jag frös, hade glömt halsduken hemma.. Men annars va de bra :D´Vi gick runt den lilla turen nere i skogen, och på ena sidan, mot åkrarna var det inte skottat, min häst Kida ÄLSKAR snö! Så där tyckte jag att vi skulle gå.
Men när allt är vitt kan skenet bedra, för det var massa snödrivor som var liiite högre än ja trott.. Fast de gjorde inte Kida något alls, hon gick med stora steg och öronen spikade framåt! Tyckte synd om henne ibland, då de kom så stora, men då tog hon bara större steg, huvet högre och öronen mer spikade :P Genom allt me den hästen, hon är så fin min Kida :)<3
Sen var det en tur med Mazarin, de gick väl oxå bra.. Men inte lika mjukt och lugnt som med Kida, nej nu va de fart som gällde, han är ju inte så gammal så de va högt huve och snabba steg, och helt okontrolerbart, han vet inte vart han sätter fötterna riktigt :O men men, de gick bra de me, mamma tyckte jag skulle pröva att gå igenom de me han me, för det skulle vara bra för han, att arbeta lite me djup snö. Problemet var bara att han inte ville gå igenom de djupaste, utan han ville hoppa över dom :S Och att hoppa över en djup driva in i en annan slutar inte bra.. Jag ramla nästan av, och fick en vrickad tumme.. Men han vandrade bara glatt vidare^^ Så de hela gick mycket snabbt och lite skutt blev de, men annars helt underbart de me :D Älskar mina två älsklingar<3

Nu blir det att åka iväg till Cilla, vi ska kika lite film och mysa :) Blir Alvin 2, tack Jenny :D<3 Sen kommer mor min och hämtar mej imorrn bitti för ska till stan med Nattis och gå på rean :)


 Jag och Kida :)

Puss och kram Odyws<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0