Incaleden

Nu drar jag till Incaleden! 4-dagars vandring till Machupicchu. Hörs om några dagar!

23 dagar

Jag längtar efter min dator massor! Vill bara ladda upp alla fina bilder så att ni kan få se! Saltöknen var otrolig, fattar inte ens att något sådant kan existera. När vi kom tillbaka till La Paz så fixade vi lite saker vi ville ha innan vi slumrade till för att samla krafter inför festen som vårt Hostel, Loki, hade. Underbart, slöt dock med att jag var utklädd till en pirat och dansade på baren... Men det var roligt! Blev upp tidigt dagen efter eftersom vi skulle boka death road inför söndagen, även de helt otroligt, går inte ens att beskriva i ett blogginlägg så sök på google! En av höjdpunkterna under resan faktiskt. sittande på en cykel i nedförsbacke offroad med stup upp till 800m på ena sidan utan räcke!
När vi kom tillbaka till La Paz så var det bara att dra sig till mötesplatsen och vår tre veckorstur har nu börjat! Så befinner mig nu i Puno, Peru :)
Och juste! I lördagskväll var vi och åt på ett café för 3gången och ägaren bjöd med oss på sin kompis bröllop! Så i lördagskväll var vi även på ett bolivianskt bröllop! Helt underbart. Nu ska jag sova för vi ska till de "Flytande Öarna" imorgon, och bo i familjer en natt!

Kram Cecilia <3

Bolivia levererar!

Ja vad ska man säga, lämnade Brasiliens 36 grader och kom till Bolivias 6 grader! Så lite svalare här, men det funkar det också. Vi befinner oss i La Paz som ligger 4100m ovanför havsytan så det är lite små jobbigt att andas, vi bor på andra våningen och det känns som om vi sprungit 300m av att bara gå upp för den trappan. Underbart är det ju att frukosten och baren är på den översta våningen, våning sju! Utan hiss dessutom. Men det är okej, lättare nu än första dagen. Sängarna är fantastiska och vi har kloka täcken! Så här lider ingen nöd, vi var även ute och åt middag för 32 kr fick två st med mat och dryck :)
Så det är otroligt billigt!
Idag så ska vi checka ut eftersom vi ska ta en dagstur till saltöknen ikväll, ska bli så häftigt! Vi kommer tillbaka på fredag och blir kvar två nätter till innan vi påbörjar våran tre veckorstur på söndag, de sista tre veckorna innan jag kommer hem igen!
Och jag vill även i detta inlägg tacka min fina vän Cecilia Johansson som skriver detta åt mig eftersom det är kasst internet på hostlet så kommer inte in på bloggen.
Men fina Cilla hjälper mig med detta! Tack Hörs snart igen, Kram Cecilia <3

Att flyga är ju alltid skojj!

Vi ska ju till Bolivia nu, vi ska lämna det soliga och fina Rio och åka till La Paz som har samma klimat som Sverige, så blir på med långbyxor och tröjor igen, inget vandrande med en sarong runt höfterna och bara bikiniöverdel, det har varit skönt med en sån värme! Men dock har ju Bolivia annat att erbjuda oss backpackers! För två dagar sedan när vi hade svårt att bestämma oss vad vi skulle göra så blev det att åka till Jesus, hur fint som helst, men otroligt högt! Önskar verkligen att jag hade min gamla mobil nu så att jag kunde ladda upp alla fina och underbara bilder!
Igår blev det att bara vara på stranden, den kända Copacabana, som jag inte tyckte va så fin som alla säger, mycket finare på andra sidan vid Ipanema!
Idag fick jag gå upp tidigt eftersom det hade kört ihop sig med våra flygbiljetter, men det ordnade sig tillslut! Sen blev det att möta upp våra underbara candadensare och steka på stranden! IKväll, sista kvällen i Rio så blir det utgång, upp tidigt imorgon igen för att njuta det sista på stranden!

Kram Cecilia!

Och på tal om något annat! Vi höll på att bli rånade idag igen, men denna gång på mat! Vi satt på en strandrestaurang och det kom en kille och skulle sno vår mat! Sa nej, uppenbart, men han vägrade ge sig, matarg som jag är så puttade jag bort honom, då började han kalla oss horor och SPOTTADE på oss!
Allt händer i Sydamerika!

Varför åka hem?

Nu ska jag ju åka hem, det är ju redan bokat o betalt, och bestämt för den delen. Men jag hade gärna stannat här i Rio ett tag till, det är underbart! Soligt och varmt, massor med roliga affärer, vi har varit här i några dagar redan och vi har inte ens hunnit med en bråkdel! Hur ska detta gå! Inte har vi heller någon biljett till Bolivia, som vi borde ha skaffat men de har vi inte, än, inte än, men snart! Vi shoppade lite igår, det enda jag köpte som jag sagt att ja skulle ha var en väska och ett par byxor, allt de andra kan man ju diskutera! Men fina saker var det i alla fall! Idag ska vi se ifall vi drar till Jesus eller om vi spar det till imorgon och går på marknad idag istället och sen drar till centrum för att köpa en resväska till, som vi verkligen behöver!
Annars då, min mamma sa att de flyttat ner i flygen hemma för att de håller på att göra om vardagsrummet? Det hade jag inte väntat mig, men det var behövligt och ska bli roligt och se hur det blir!
Det var väl typ det enda jag hade på hjärtat just nu så får jag informera senare om vad det blev gjort idag!

Kram Cecilia<3

Rio De Janeiro!

Nej men titta! Jag har internet igen! Vi ändrade våra planer sådär lite hastigt och bestömde oss för att åka till Ilha Grande istället för att åka direkt till Rio, detta innebar då att vi kom till en ö som till 90% saknade internet, och som inte har den bästa utrustningen så att i början var vi utan vatten eftersom det inte regnat på länge, men det gjorde faktiskt inte så mycket, alla var skitiga och hade fettigt hår så jag brydde inte mig så mycket, första dagen tog vi det bara lugnt, några störtsköna svenskar vi mötte kallade ön för "Chilla Grande", precis vad det var, inga bilar och inga partyställen men fantastisk natur! Något jag verkligen rekomenderar, vi bodde på ett hostel som hette "El Misti" också något jag rekomenderar! Andra dagen gick vi upp i klok tid, tog på snabbskora, köpte frukt och försvann på en hajk till världens 7 finaste strand, Lopez Mendez, tog lite över 2 tim att gå, mycket uppför! Men det var najs, de sista 20 minuterna så öppnades himlen och det började ÖSregna, så när vi väl kom fram så frös vi och var hungriga, så vi kollade bara och stannade i 15min innan vi gick tillbaka en bit och tog en båt tillbaka till vår strand! Men det var en otroligt fin hajk! Igår, tredje dagen så var det strålande sol, så vi tog en båt tillbaka till Lopez Mendez och spenderade hela dagen på stranden, helt underbart! Sen blev det en middag med några vänner innan vi började packa för att dra oss till Rio.
Idag var det att starta tidigt så vi kunde komma iväg med båten till fastlandet och buss till Rio, tog bara 3tim, väl framme hittade vi ett hostel som en tipsat oss om, en svensk som drivit det i 12 år, har ingen hemsida eller ens ett namn på hostelet, det går bara från mun till mun, underbart än så länge! Riktigt billigt och fantastisk utsikt, mycket mer kan man inte begära tycker jag, ligger även bra till. Vi kommer stanna hör i ca 5 dagar innan vi flyger till Bolivia och påbörjar de sista veckorna, åker hem om 37 dagar! Inte sångt kvar nu. Men nu ska vi handla mat och sedan sova lite så vi orkar med en dag på stranden imorgon! Kanske till och med kan få upp bilder här eftersom det är bra internet och jag har en bra dator.

Kram Cecilia <3

Bilder

blir fult, men nu finns dem i alla fall!

The End of Florianopolis

Karnevalen är över, när man ser schemat över festerna blir man optimistisk om vilka man ska gå på, blev inte så många fester som vi tänkt, inte heller någon strand, poolpartyt var ju rätt långt, började kl 13 och vi var hemma igen 00 och då hade de ordnat något annat så kom isäng rätt sent vilket gjorde att gårdagen blev lite seg, shoppade lite innan vi fick massor av energi en kort stund och testade Sandboarding, hur roligt som helst! Och jag var faktiskt förvånad av hur otroligt duktig jag var, om man ska skryta om sig själv vilket jag tycker att man ska, men det var nog nybörjartur, men otroligt roligt. För er som undrar så är det precis som Snowboard fast på sand.
Efter det så tog vi en kalldusch och gick ut med hostlet en sista gång på en lokal klubb med liveband eftersom vi inte kände för att åka till den stora festen som började 01 och slöt 06, och det var två timmars körning enkel resa. Så idag skulle vi till stranden men det var dåligt väder så vi gjorde ingenting, orkade verkligen inte på ett till poolparty, är helt slut! Visst har vi gått ut en del, men inte på detta vis innan. Vilket gjorde att ikväll gick vi med två av tjejerna som bor i vårt rum till en restaurang nere vid hamnen och skulle prova deras specialité, shrimp surprice, räkor tillagade på 5 olika vis, fisk, krabba och då ris, pommes och sallad, var som lite tapas, de kom in med massor av tallrikar, otroligt gott, men vi hade klarat oss på hälften! Efter det har vi slappat i hängmattan och ska sova ganska tidigt eftersom vi måste upp imorgon och checka ut, planerna är nämnligen att lämna denna fantastiska plats imorgon och röra oss emot Rio, om vi kan få tag på en buss som vi inte har bokat! Men det är morgondagens problem.
Jag måste faktiskt också säga att jag är forvånad av hur otroligt lite jag forstår av portugisiska, de sa att det skulle vara så likt spanska så jag skulle klara mig fin fint på de, men här på Florianopolis går det i alla fall inte alls! Kanske blir bättre i Rio, vi får se!

Nu ska jag i alla fall sova, sömn har varit en bristvara dessa dagar, men samtidigt har jag en lång bussresa imorgon, kan ju vara najs att vara super trött!

Kram Cecilia

Carnaval Baby!

Stunden vi väntat på har kommit! Karnevalen! än så länge är det en fröjd, Killarna är utklädda till tjejer, strippor mera, så dansar dom runt på gatan, vi var på vårat första party idag, streetparty, det största under hela veckan, heeelt underbart, och hur mycket människor som helst, och tydligen så ska man kyssas mycket, så de flesta gick runt o kysste varandra, riktigt mysigt om jag får säga det själv!
Vi skulle gå på ett maskeradparty ikväll också men det orkade vi inte eftersom vi ska på ett poolparty imorgon, va antingen festa hela natten eller hela dagen imorgon, och alla de roliga härifran ska festa imorgon så då gor vi de me, mycket billigare också eftersom vi var tvungna att köpa utklädningsgrejjer annars och inträdet var riktigt dyrt, imorgon är det inte ens havla! Så dessa dagar kommer bli fest, fest,fest och fest, och vi ska försöka klämma in lite strand också!
Och på tal om något annat, jag är glad att jag aldrig haft något problem med finnar, för de ser ut som om jag har det nu, var orolig att jag skulle bli uppäten i Iguazu, men det är här det är värst! Inga som är stora och varma som i Buenos Aires men det är små små och överallt!

Nu ska jag sova och ladda upp for imorgon, och ska se om jag kan få upp någon bild, men kan bara ladda upp dem jag först lagt ut på en sida som heter Instagram...