SNART JUL!!!

Nu är det jul igen, nu är det jul igen..  Eller snart är det jul, den bästa högtiden jag vet!
Blev världens diskution idag om julklappar :P dom är så söta^^
Här kommer min åsikt rakt igenom :)

Jag älskar julen, vintern och allt de har att ge. Jag tycker om att ge mina närmaste vänner julklappar, att se dem öppna dem och faktiskt se glada ut. Jag köper inga presenter för att jag måste, köper inte heller för några stora summor. Jag köper för att jag hittar något så där lite extra som passar in på personen i fråga.
När de kommer upp saker som att dela upp sina julklappar, blir ja nästan lite ledsen, för de handlar inte om något stort, man ska inte ge till alla i sin kompiskrets. Det är något speciellt. Men visst fattar ja att man inte vill ge till alla eftersom i längden blir de dyrt. Men jag gör inte så, för då blir de inte personligt för mej längre
Jag kräver inga tillbaka, jag gör bara som jag känner.
Men visst uppskattar man att få något, men de ska vara lite omtanke bakom, inte bara en bortkastad summa pengar för att man "va tvungen att ha något till henne me"
Om de nu är så att man inte har någon, ge då en stor kram och önska God Jul, svårare än så är det inte. Svårare än så vill jag inte ha det heller. Jag känner bara så mycket glädje, och så mycket för mina nära och kära att jag bara vill dela med mej, och om det då bara är en kram och en önskan så är det ju en bit på vägen. Man kommer ju ihåg de, men vill hellre komma ihåg de än att någon känner sej tvingad att köpa något. Jag vill inte vara en börda för någon. Och allt detta prat om köp och pris, det är en gåva, gåvor ger man till de man vill, ingen tvingar dej till något. Kommer du inte på något, köp en godispåse me något personen gillar, även en liten påse me 3 godisar i bevisar att man bryr sej.

Så :)

Annars då :P läxor, lite mer läxor och ännu mer läxor. Undrar nästan om lärarna pratar ihop sej om hur mycket läxor de ska ge oss, och sedan se hur fort vi bryter ihop :P Men men, ingen idé att klaga, kommer en tid då vi slipper de me :)
Snart ska ja krypa ner i sängen och se på en av filmerna jag köppte idag :) myyysigt.
Lite roligt, jag har redan fått jätte många förfrågningar va ja ska göra på nyår :) Tror jag vet va de blir, jag vet va ja vill göra, men om de nu blir så får jag vänta och se :)



Kram Odyws<3

Kommentarer
Postat av: fanni.

Anledningen till att jag avskyr julen är just hysterin kring julklappar och så, och jag håller med dig i allt du säger.

Det känns ju verkligen inte speciellt när det är en sån hysteri och man planerar i förväg vem som ska byta med varandra och hur mycket det får kosta och bla-bla-bla, för då vet man ju att personen i för väg känner sig tvungen att köpa något till en och att den kanske tar första bästa grej och stressar ihop något för sakens skull, och inte som du säger, att man tar det som det kommer och köper något man stöter på som man verkligen tycker passar till en viss person och som man verkligen vill ge bort.

Den här julen kanske blir rätt bra, ändå.

Andra jular har jag ju inte haft dig. <3

2010-12-08 @ 17:01:09
URL: http://livsbetraktelser.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0