♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

  • Bastat och rullat mej i snön- check!
  • Suttit och pratat om allt och inget i timmar- check!

Nu har ja läst ut en av böckerna som ja lånade på biblioteket i onsdags.
En bok på 332 sidor, skriven av min absoluta favorit författare
Katarina von Bredrow.
Bara inte du, hette den, inte som någon av hennes andra böcker, men ändå bra.
En bok full av kärlek, svek, lycka, sorg och så mycket mer.

När ja satt och läste alla dessa obetydliga bokstäver, som är ihop buntande till olika ord, som sedan
bildar meningar, och ljudliga och levande och med ett uttryck som skapar en annan värd.
Det är konstigt hur man kan bli indragen. För med ens fick jag dåligt samvete, började tänka på alla saker jag vill göra, allt jag vill uppleva och åstakomma. Sådant som kanske aldrig kommer att hända, kanske inte ens kommer i närheten.. men ändå något att hålla fast vid.
Så klart kom han upp i mina tankar, när mitt liv i huvudpersonen i boken. När hennes bästa vän står och berättar att han älskar henne. Det var de som räddade en ur världen, att vara så nära någon, att få uppleva en sak som jag velat känna så länge. Såklat var det ju inte han som sa de till mej, men det kändes ändå, och helt plötsligt satt jag där med ett liten leende på läpparna och kände mej glad. Som om ja skulle kunna göra ännu en punkt på min lilla lista om "saker jag vill göra".

Rätt underhållande, sitter och läser denna text om och om igen, för att se om det är något mer jag vill tillägga,
men jag kommer inte på så mycket mer. Såklart bubblar de inom mej av saker ja skulle
vilja skriva, men liksom inte vet hur jag ska formulera riktigt.
Egentligen är det ännu en meningslös text, men full av tankar och funderingar, massa
känslor och viljan om något större.


Nu kommer lite saker som jag önskar mej nu i slutet. :)

- Tjejkväll! En riktigt bra en! Med mycket skratt och glädje.
- Kunna spela något fint på pianot.
- Få till en riktigt bra nyår!
- En kväll med Disney filmer.
- Höra mina vänner sjunga för mej♥
- Känna den hoppande känslan i hjärtat när man tycker om någon riktigt mycket.
- Haha, klara nationella proven!

Det var väl de tror jag? Fast sista
- Att jag får det jag önskar mej♥


Kommentarer
Postat av: fanni.

Vad fin du är, hjärtat.

En massa finurliga funderingar..

Det är bra med människor som du, med lite djupare aspekter på saker och ting. <3

2010-12-01 @ 19:07:38
URL: http://livsbetraktelser.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0