VART ÄR VÄRLDEN PÅVÄG?!

Vart är världen påväg?! HELT SJUKT!
Idag vet man hur barn blir till, alla ungar vet allt om blommor och bin, man vet till och med hur man inte slipper de. Kan man inte bara köpa kondomer, eller varför inte gå till ungdomsmotagningen och du får dom gratis! Eller köp P-piller, vad som. MEN BLI INTE GRAVID NÄR DU ÄR UNDER 18! Visst, jag förstår om de är en olycka. Men försök iaf. Jag är 16, snart 17. Gickut nian förra året, och iaf 6-7 st tjejer som jag gick ut me i min lilla skola är me barn. Visst, vi bor på en ö och det kanske inte finns så många möjligheter för en som kommit fel, men vad hjälper det att skaffa en unge? De blir ju värre, blir ju synd om barnet, hur ska hon/han kunna växa upp till en bra tonåring ifall mamman och pappan fortfarande inte kan ta hand om sej själva?
Vi lever på 2000-talet, man måste inte skaffa barn så fort man fått sin mens.. Visst om man bor i ett annat land, men i Sverige? Kommer inte på en anledning..

Kram Odyws<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0