-Det Är Otroligt!-

Emma är fortfarande lika underbar på min häst! Blir alltid lika överraskad när jag ser henne rida. Kida går ju som många andra hästar i början, med huvudet högt och formen är okontrolerbar :P Sen rider vi en sväng, och när vi är påväg tillbaka och hon är varm i kroppen och Emma börjar ta i henne, det är underbart att se! Har kommit fram till att en dressyr ryttare inte kan få henne att gå på samma sätt. Det behövs någon som låter henne ta tiden på sig och inte ställer för höga kram på en gång.
Va ju en kompis till mig som red henne, och hon tävlar ju dressyr på hög nivå. Men hon kunde inte få Kida att gå i en avslappnad form som tex jag kan få henne att göra, eller som nu Emma bevisligen kan få :D När hon lärt sig Kida lite bättre och kan börja arbeta lite med henne kan tjejen bli farlig!

Men varför jag reagerar så på de är för att jag aldrig någonsin har sett henne gå som hon gör om det inte är jag som sitter på, och då ser man ju bara ifall mamma filmar, annars känner man ju bara hur hon går. Men nu kan man skymta hur bra hon är :) Underbart!


Smarta jag kom på att jag kunde ta en bild :) Detta va precis i slutet innan vi kom hem. :)

Fredrik har även varit här denna helg :) Medans jag var ute o red med Emma gjorde han annat. Men när jag kom in igen så drog vi till Visby en stund och han köpte en jacka, sen ner till strandpromenaden en sväng o ta lite bilder, kolla på en fiskare med kikare o annat skojj^^ Vi köpte massa godis innan vi åkte hem för att se på film, skulle bli fastfive, men blev någon annan, så den såg vi igår. En bra film för den som gillar bilar, fast tyckte att den va lite överdriven :S Men den va bra ändå :)




Kram Odyws<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0