-Trött-

Hejsan!
Idag har det varit en mycket lugn dag, ite hänt så mycket och har inte heller gjort så mycket på lektionerna, mest lyssnat på musik och läst min bok. För det är inte så roligt att sitta o lyssna på när en lärare visar hur power point fungerar, ett program jag använt sedan lågstadiet. Sen hade de även kemi, och dessa har ju inte kemilektioner som en annan, då det är mycket praktiskt, utan här sitter man bara och lyssnar medans läraren skriver formler på tavlan. Fast musiklektionen var rätt härlig, min lärare fick plötsligt ett väldigt intresse för undervisningen i Sverige så det var bara att plocka fram Youtube och visa lite klipp från min skola och från min gamla skola. Så nästa lektion ska jag även ta med mig lite bilder från Gotland och visa henne. Mina kompisar fick även ett intresse av att lära sig svenska, så de ska nu kopiera alla mina ord jag varit så flitig med att skriva ner, vilket kommer ta ett tag, det handlar liksom om 20 sidor med ord, fraser och olika böjningar :P Sen ska dom ju även lära sig att uttala allt, dom kan ju inte ens säga jag på engelska. Men så blir det när man aldrig uttalat ett ord på ett annat språk förut!

Och för att gå efter den Svenska tiden, då är klockan nu tjugo över 3, och det betyder att min fina kära och mycket saknade pojkvän varit 19 år i 3 timmar och 20 minuterg! Grattis älskling!



Kram Cecilia<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0