Hej!

Vad ska man säga, familjen är i Tyskland, och pojkvännen åkte hem. Så sitter för första gången på länge heelt ensam. Det var faktiskt jobbigare än jag trodde, sen blir det ju att krypa ner ensam i sängen ikväll, sängen som jag inte legat ensam i på flera veckor. Laga mat för en? Hur ska detta gå...
Men nu till mitt ärende!
Jag måste bara berätta en sak som man funderar och påträffar om och om igen på jobbet jag har som atraktionsvärd på ett mindre nöjesfält. Dessa Iphone-föräldrar! Dessa människor som är där med sina barn en dag. Mna kan verkligen peka ut dem som alltid blir vald efter den där telefonen. Dessa barn är de som bråkar och missköter sig hela tiden, eller bara skriker för att de en gång ska få mer uppmärksamhet. Mest märker man det när man står i närheten av en hoppborg, barnen kan ramla o slå sig innan föräldern släpper sin telefon för att se vad som hände. De kan springa iväg o slå halft ihjäl sig innan de kommer tillbaka o de har inte ens märkt att de varit borta.
De är en sak om de e någon, men när det är över 50% som håller på såhär blir man nästan rädd. Förut tävlade man mot syskonen för att få samma uppmärksamhet, nu tävlar man mot en telefon.
Det är ju samma sak med ungdomar. Man kan inte prata i 5 min utan att den där telefonen åker fram. Herre gud -.-'
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0