10 dagar kvar

Som ja sa innan så har de regnat nu, så tittar man ut genom fönstret ser vi bergen! Super fint! Men eftersom det regnat så finns de ännu lite mindre saker att göra, så vi laddade med film och sötsaker, och mysade.
Vi var ute på världens bästa guidade tur för någon dag sen! f*n va fort han snackade men j*vlar va bra han va! Visserligen även de engelska, men han var helt underbar att lyssna på, vi fick sedan veta att han va skådespelare i Bfilmer så han hade redan konsten att binda folk. Denna tog ett par timmar, sen var det ju dagen med sol, så vi lade oss på taket och solade ett par timmar, det var super skönt!
Det känns konstigt att vara här, som om jag nu vaknat ur en trans, att jag bott hos en familj i Castro känns lite som en dröm. Så det var nog bra att vi kom hit ett tag, men det känns inte som om jag är klar, som om det är något som saknas. Men de ordnar sig nog. Det är i alla fall helt fantastiskt att vara här. Önskar bara att det var lite längre tid i Castro, för just nu vill jag bara hem till Sverige. Lite drygt att inte göra så mycket. Men det blir nog bättre denna vecka när vi har massa saker planerade. Ikväll ska vi gå ut och fira Amalia som fyller år! Så det ska bli roligt, behöver komma ut lite och träffa folk. Tyvärr blir det bara engelska när man pratar här, en orsak är att det bara är turister här, så alla kan de, då blir de lätt att de byter till engelska eftersom de fattar oss bättre då, och de andra är ju att vi pratar lite lantigt, vi bodde ju låångt ner i söder. Som att jag skulle börja snacka gutamål med en stockholmare, skulle inte gå så jättebra! Men men, jag har ju massa vänner på facebook som jag pratar spanska med, och även några på skype så jag får ju prata lite i alla fall!
De va utsikten :P
Trötta tjejer :P
18de våningen
Nu kan man se bergen, och den där superhöga byggnaden är 70 våningar hög!

Kram Cecilia<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0