Jul, Christmas, Noël, Navidad

Då var julhelgen nästan förbi, men eftersom jag älskar det så drar jag ut på det ett tag till!
Min julhelg har än så länge bestått av en stormiddag vid min bror på julafton, massor av mat ute i deras iordninggjorda smedja, på loftet hade de gjort spelhörna med playstation, airhockey och gamla goda hockeyspel! En väldigt lyckad dag! Vi avslöt sedan kvällen med julklappsutdelning hemma hos oss, det var super. Fick en cupecake-maker av Viktoria i julklapp så igår fick jag göra det jag längtat efter, baka, det var underbart, blev cupecakes och kärleksmums innan det var dags att åka till mina morföräldrar och fira jul hos dem, även det en väldigt mysig eftermiddag innan jag begav mig till Klintehamn för att umgås med mina vänner och bygga upp för en utekväll, en välbehövd sådan. 
Idag har det varit en slappar- och återhämtnings dag och ikväll har vi haft kalkonmiddag! Super gott, aldrig ätit de så det kommer nog bli vår nya tradition,  eller, en återuppkallad tradition, tydligen hade min mamma ätit de hos sin faster varje annandagjul förr.
Och bland de bästa under dessa dagar är att jag fått hålla om min (min brors) bebis, min underbara lilla Noel! Han är den mysigaste och gulligaste! Sen har jag självklart fått vara med nära och kära, fått fina välbehövliga julklappar och annat så jag nu kan börja förbereda mig för Sydamerika! Det är nu mindre än två veckor... 
 
Första mötet efter jag kom hem!

Min lilla julkille

Hans första Kalle Anka, beter sig redan som alla andra!
Mina bakverk
 
Kram Cecilia<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0