Oslo!

Andra dagen i Norge har passerat, resan hit igår va låång, men det var det värt! Vår fantastiska hyresvärd Calle kom och mötte oss på stationen och vi fick hem, där vi stannade hela eftermiddagen, blev att packa upp och umgås med de två tjejerna som bodde här innan vi kom, och för att fira att vi va här och tacka av tjejerna som bodde här så blev vi bjudna på pizza! Pizzorna i Sverige är godare, och billigare! 
Efter tjejerna hade gått så bestämde vi oss för att gå upp till utkiksplatsen för att se vart vi skulle börja att söka jobb imorgon, var en jobbig promenad uppför berget, helt klart! Men den gjorde gott, vi har bestämt oss för att vandra den med jämna mellanrum, träning träning träning! 
 
Idag har vi alltså sökt en massa jobb, vi hittade själva in till centrum, eller sentrum som de står över allt här. Är faktiskt förvånad att det inte fanns så många "vanliga" restauranger, det är antingen max eller restauranger med 50 olika sorters viner, alldeles för formellt för min smak, men det ska nog gå bra det med!

Ikväll har vi varit och ätit på T.G.I Friday's, min nya arbetsplats! Eller, jag SKA jobba där, vill verkligen, och för att utgå från mitt motto, vill jag, kan jag! Vår servitör sa att det var praktiskt omöjligt att få jobb där om man kom med CV, och att det inte var någon ide, men, vill jag kan jag, så jag träffade på en kille i personalen som kunde spanska, så började prata med honom, visade sig att han var manager på restaurangen så frågade honom om jobb! Killen som hade sagt att jag nog inte kunde få jobb skrattade bara åt mig efter och sa det att mina chanser hade nu stigit till toppen! Men att jag skulle vara väldigt kreativ med mitt personligabrev, alltså! FRIDAY'S HERE I COME!
 
 
 
Kram Cecilia<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0