Jag lever!

Även om jag kanske inte borde så lever jag!
Blev skydiving igår och vi han precis med att ta hydrospeeding också, man ligger på en liten skummgummiflytgrejj och simmar i forsen, super roligt!
Men först skydiving (fallskärmshopp) vi hoppade från 4000m, och frittfall på grönan är läskigare... Vi ville skydiva i första prio för att få en adrenalinkick, och det blev det inte faktiskt. Vi hoppade tandem och man kände sig så säker hela tiden, den enda gången jag var lite nervös var när killen jag hoppade med bad mig att sätta fötterna utanför flyget, sen när ja väl va ute ur planet så var det bara härligt att ramla, men de kändes liksom inte så mycket... Och det enda man hörde var vinden i öronen. Efter ca 30sec så drar dom i skärmen och hela värden stannar liksom upp och de blir knäpptyst! Sen glider man bara ner, hur härligt som helst!
Hydrospeeding däremot är en helt annan sak, du ligger med överkroppen på en flytgrejj och glider ner i forsen, det var så roligt! Mycket mer adrenalin o så än va det var i river raftingen. Men mellan själva fallen så gled man bara med strömmen, och Pucón ligger ju precis vid bergskedjan så utsiktet var ju otrolig, bara se hela landskapet, först från ovan och sedan från forsen. På kvällen, som ni förstår så var vi helt slut! Men en dusch och vi var på fötterna igen för att gå ut på stan!
 
Där är vulkanen som vi egentligen skulle klättra upp för idag, men vädret var inte tillräckligt bra... så idag blir de en promenad till floden sen bad i varma källor ikväll :)
 
Kram Cecilia♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0