Ett Pucón som kräver fint väder!

Vi är som sagt i Pucón nu, var riktigt skönt att komma fram, vi satt i en bastu på hjul i 5tim, 20 grader ute och strålande sol, och så hade ju då fläcktarna på bussen gått sönder... så det var varmt! 
Det var faktiskt inte så svårt att säga hej då till familjen, för känns som om jag kommer komma tillbaka igen. Vi satte oss på bussen till Puerto Montt, där fick jag äntligen krama och skojja med min chilenska bror Lalo, lång historia varför vi inte gjorde de i Castro, men fick träffa honom nu i alla fall! Det enda som kunde göra de bättre va om de va mer tid! För er som inte vet vem de är så var han min bästa vän när jag va där som utbytesstudent, vi gjorde allt ihop!
Idag har vi provat på något alldeles extra, River Rafting (forsränning) det var superhäftigt! Det absolut bästa var nog att hoppa från den 5m höga klippan ner i den aktiva forsen, vi fick starka instruktioner att börja simma så fort vi kom upp för att inte dras med av strömmen, hjärtat slog ordenkligt! Sen fick vi agera livräddare när en båt välte. Det var riktigt roligt!
Ikväll har vi haft vinprovning, eller, mer ett bord med massa viner och snacks och fri tillgång, självklart bara chilenska viner.
Och blir vädret som vi vill så blir det skydiving imorgon och klättra upp för en av världens 10 aktiva vulkaner på lördag, mer om de senare! Problemet är att allt kräver fint väder här, förutom aktiviteter i forsen och vattenfallet,de är nog de enda som är dåligt med Pucón. Men vi håller tummarna!
 
 
Har lite problem att ladda upp bilder ibland... detta ät ett sånt tillfälle... de kommer!
Kram Cecilia♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0