Rio De Janeiro!

Nej men titta! Jag har internet igen! Vi ändrade våra planer sådär lite hastigt och bestömde oss för att åka till Ilha Grande istället för att åka direkt till Rio, detta innebar då att vi kom till en ö som till 90% saknade internet, och som inte har den bästa utrustningen så att i början var vi utan vatten eftersom det inte regnat på länge, men det gjorde faktiskt inte så mycket, alla var skitiga och hade fettigt hår så jag brydde inte mig så mycket, första dagen tog vi det bara lugnt, några störtsköna svenskar vi mötte kallade ön för "Chilla Grande", precis vad det var, inga bilar och inga partyställen men fantastisk natur! Något jag verkligen rekomenderar, vi bodde på ett hostel som hette "El Misti" också något jag rekomenderar! Andra dagen gick vi upp i klok tid, tog på snabbskora, köpte frukt och försvann på en hajk till världens 7 finaste strand, Lopez Mendez, tog lite över 2 tim att gå, mycket uppför! Men det var najs, de sista 20 minuterna så öppnades himlen och det började ÖSregna, så när vi väl kom fram så frös vi och var hungriga, så vi kollade bara och stannade i 15min innan vi gick tillbaka en bit och tog en båt tillbaka till vår strand! Men det var en otroligt fin hajk! Igår, tredje dagen så var det strålande sol, så vi tog en båt tillbaka till Lopez Mendez och spenderade hela dagen på stranden, helt underbart! Sen blev det en middag med några vänner innan vi började packa för att dra oss till Rio. 
Idag var det att starta tidigt så vi kunde komma iväg med båten till fastlandet och buss till Rio, tog bara 3tim, väl framme hittade vi ett hostel som en tipsat oss om, en svensk som drivit det i 12 år, har ingen hemsida eller ens ett namn på hostelet, det går bara från mun till mun, underbart än så länge! Riktigt billigt och fantastisk utsikt, mycket mer kan man inte begära tycker jag, ligger även bra till. Vi kommer stanna hör i ca 5 dagar innan vi flyger till Bolivia och påbörjar de sista veckorna, åker hem om 37 dagar! Inte sångt kvar nu. Men nu ska vi handla mat och sedan sova lite så vi orkar med en dag på stranden imorgon! Kanske till och med kan få upp bilder här eftersom det är bra internet och jag har en bra dator.
 
Kram Cecilia <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0